May 6, 2012

Chi's Sweet Home anime

Viimeaikoina olen ollut pahasti koukussa ihanaan Chi's Sweet Home -sarjaan, jota Sangatsu manga julkaisee suomeksi. Voi sitä onnea, kun M toi Melbournessa käydessään mukanaan sarjan 6. ja 7. osat, jotka olin hommannut Suomeen! Nyt ne on luettu kannesta kanteen jo useampaan kertaan.

Olen esitellyt tätä sarjaa jo aiemmin tässä postauksessa, jossa kerron sarjasta tarkemmin. Mutta riittäköön tässä yhteydessä sanoa että kyseessä on herttainen kissa-aiheinen sarjakuva, joka vetoaa varmasti kaikkiin lemmikkien ystäviin, varsinkin kissaihmisiin (mutta miksei myös koiraihmisiin, olen itse enemmän jälkimmäistä sorttia mutta silti tämä sarja ihastuttaa valtavasti!) Sarjakuva on myös kauniisti piirretty, päähenkilökissan ilmeet ja reaktiot ovat hulvattomia ja sarja julkaistaan kokonaan väreissä.


Chi's Sweet Home anime on melkein yhtä koukuttava kuin mangakin

Chistä on tehty myös anime, josta en ensitutustumisella (joskus kauan aikaa sitten) innostunut, mutta viimeaikoina olen ruvennut seuraamaan sarjaa Youtubesta ja nyt olen jo koukussa! Alussa en pitänyt varsinkaan Chi-kissan äänestä, ja hölmöltä tuntuu myös se, että kissan naukuminen on ihmisen näyttelemää oikeiden kissan äänien sijasta. Mutta tähänkin tottuu, kun sarjaa on katsonut useamman jakson. Jaksothan ovat lyhyitä kolmen minuutin pätkiä, joten tämä on sopinut mainiosti viihdyttämään aamiaisen lomassa ennen töihin lähtöä.

Nyt olen katsonut lähemmäs 80 jaksoa, mutta vielä riittää onneksi katsottavaa, kun sarja on kai jatkunut 2:lle tuotantokaudellekin. Chi ja Yamada-perhe ovat niin herttaisia ja hahmot niin vetoavia, että tämä sarja on varma hitti!

Lopuksi muutama suosikkijakso, jotka oli kyllä vaikea valita (Bloggerin tyhmä videotoiminto ei nyt toimi, joten laitan linkit.)


Chi's Sweet Home episode 48. Chin häntä tarttuu teippirullaan xD

Chi's Sweet Home episode 63. Sairastava omistaja ja leikkisä kissanpentu eivät sovi yhteen.

No comments:

Post a Comment