December 11, 2011

Roolipeleistä (+synttäriviikonloppu!)

Viimepostauksen teemalla jatkaen, ajattelin puhua lisää peleistä. Niin, en viimeksi puhunutkaan roolipeleistä, jotka M toi esiin kommentissaan. Roolipelit<3!! Olen pelannut niitä varmaan teinivuosista asti (jestas, kuulostanpa tietokonenörtiltä, hahah!), enkä enää muista mikä oli ensimmäinen pelaamani RPG, mutta Super Nintendon Sailor Moon: Another Story oli varmasti ensimmäisten joukossa. Legendaarinen peli ja ehdoton must sarjan faneille.

Super Nintendolla on muitakin suosikkipelejäni, kuten Secret of Mana ja M:n mainitsema Seiken Densetsu 3. Seiken Densetsu 3:sta oli tehty niin mahtava vaihtuvine vuorokaudenaikoineen ja lukuisine kylineen ja ympäristöineen, että se suorastaan imaisee pelikokemuksena mukaansa. Puhumattakaan loistavasta hahmon kehittämisjärjestelmästä, ja monet näistä vaihtelevista piirteistä saavat aikaan sen, että Seiken Densetsu 3:n voi pelata läpi uudestaan ja uudestaan kyllästymättä.

Sailor Moon: Another Story (SNES)

Seiken Densetsu 3 (SNES)

Lisäksi olen innokas MMORPGien eli nettiroolipelien ystävä, tai erityisesti pidän Ragnarok Onlinesta, jota on tullut pelailtua vuosikausia, tosin taukojen kera (postailinkin Ragnarokista joskus aiemmin tänävuonna, katsokaa arkistoa jos kiinnostaa). Nykyaikaisia PC/konsoliroolipelejä on tullut pelailtua vähemmän, mutta niistä Fable on ehdoton suosikki. Olen pelannut 1. osan läpi hyvis-miekkamieshahmolla, ja nautin pelikokemuksesta suunnattomasti. Pidin erityisesti siitä, että omilla valinnoillaan ja teoillaan pystyi vaikuttamaan pelin kulkuun.

Sittemmin Fablestahan on ilmestynyt pari osaa lisää (mahtavin uusien ominaisuuksien kera) ja uusin, 3. osa on kait aika hiljattain ilmaantunut kauppoihin. TAHTOO~!! Mutta nykyisellä koneellani peli ei toimisi T___T Lisäksi olen kuolannut pelikauppojen hyllyillä Bastionia, johon en ole perehtynyt sen tarkemmin, mutta kansien ja animetyylisten hahmojen perusteella vaikuttaa todellakin kokeilemisen arvoiselta.

Voi kun pääsisi uutta Fablea pelaamaan!!

Ja Bastionkin on must

Tänäviikonloppu on muuten ollut varsin mukava! Perjantaina oli firman pikkujoulut, ja oli hauskaa päästä vihdoin käyttämään söpöjä jouluaiheisia hiuskoristeita, jotka olin ostanut aiemmin (miksei Suomessakin myydä sellaisia!) Eilen oli mahtava sää, ja kävimme G:n kanssa golfaamassa. Illalla luvassa oli mahtavaa musiikkia, sillä kävimme kuuntelemassa nykyaikaista a cappella-musiikkia. Melbournesta löytyy todella hyviä kuoroja, ja en malta päästä laulamaan jossain niistä (aikomuksenani on liittyä sopivaan ryhmään vuoden alussa). Tänään on puolestaan kiireetön päivä; kävin aamulla lenkillä ja kuntosalilla, ja sittemmin olen siivoillut, pyykkäillyt ja bloggaillut.

Jouluaiheisia hiuskoristeita ^^ Kawaii ne?

Nyt odottelen kaveriani, jonka kanssa nautimme synttärikakkua (tänään on siis synttärini... ja olen jo niin vanha etten uskalla edes sanoa, paljonko täytän xD) ja pelaamme Wiitä. Synttärikakkuni on toffeekakku, jonka ostimme tuoreena kaupasta vaivasilla 6.5:lla dollarilla. Täällä marketista saa herkkullisia kakkuja tuoreena ja edullisesti.

Herkuista puheen ollen, minua vähääkään tuntevat tietävät, että olen varsinainen suklaan ystävä. Tänne tullessa mietitytti, mitenköhän sitä tulee pärjäämään ilman Fazerin suklaita, sillä yhtä hyvää on usein vaikeaa löytää. Sittemmin olen huomannut, että täällä myytävä Lindtin suklaa on varsin erinomaista, joten voin unohtaa huoleni hyvän suklaan löytämisestä :) Nyt joulun alla kaupoissa myydään herkullisia Lindt-täytesuklaita ja konvehteja, mutta myös tavallinen ja maustettu tumma levysuklaa on aina yhtä herkullista.

Tumma suklaa jakaa muuten mielipiteitä. Pidättekö te tummasta? Minusta se on herkkua, sopii hyvin hitaasti nautiskeltavaksi.

Synttärikakku!

Ei Fazeria, mutta silti herkullista

3 comments:

  1. Hei!

    Blogisi on todella mielenkiintoinen ja olen kiinnostunut yhteistyöstä kanssasi. Ottaisitko minuun yhteyttä, niin kerron lisää :)

    Terkuin,
    Heli
    heli.halva@goviral.com

    ReplyDelete
  2. Olen sama mieltä ylläolevan kanssa! Blogiasi on kiva seurailla~ Ja hei nyt olen utelias siitä minkä ikäinen olet. yli 20? alle 30? Mietin vain kuin asut ulkomailla. Miten mahdoit päätyä sinne asti? :D

    fire-of-hikaru.com/blog

    ReplyDelete
  3. Kiitos kommenteistanne! Helille olenkin vastannut sähköpostitse. :) Hikaru: Kiitos ^^ Olen 26-vuotias ^^; Valmistunut yliopistosta ja työelämässä, ja elokuusta lähtien naimisissakin... muutettiin miehen kanssa tänne työn, elämän- ja matkustelukokemuksien houkuttelemana :)

    ReplyDelete